Skip to main content

Medarbetare till vår kundsupport

Är du vår nya kollega? Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår tekniska supportavdelning! Är du teknikintresserad och drivs av problemlösning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du blir spindeln i nätet för produktsupport? Då kan du vara den vi söker!

Vi letar nu efter en engagerad och kunnig person som vill ta helhetsansvaret för att bygga vidare på vår kundsupport. Du blir vår nyckelperson för att hantera och lösa kundärenden, primärt via e-post och telefon.

Arbetet innebär en stor frihet i att bygga upp och utveckla vår kundsupport där du kommer att stöttas av våra produktchefer. Vi ser också att denna tjänst över tid kommer att bli mer automatiserad varför vi också söker dig som har ett intresse eller en vilja av att utveckla programmeringsfärdigheter. Här kommer du att få en unik chans att vara med att utveckla våra produkter, både inom hårdvara och mjukvara, där kundkontakterna från supporten blir ett värdefullt bidrag. Du behöver inte vara kodexpert men kommer över tid att kunna växa in i utvecklarrollen med hjälp av dina kollegor – vi ger dig utrymme och stöttning att lära dig längs vägen.

Dina arbetsuppgifter:
• Ansvara för och hantera inkommande supportärenden, via e-post och telefon.
• Ge teknisk support kring våra produkter och deras användning.
• Arbeta med kundservice, problemlösning och analyser.
• Delta i vår produktutveckling och bidra med insikter från supporten.
• Ta fram teknisk dokumentation och manualer.
• Stötta marknadsavdelningen och försäljningsorganisationen med teknisk kunskap.

Vi söker dig som har kunskap inom:
• El och elinstallation upp till 400V (behörighet som elektriker är meriterande men inget krav)
• Elektronik (digital/analog)
• Hemautomation
• Radiokommunikation
• Belysningsstyrning
• IT och nätverk
• Meriterande (kunskap inom AWS, NodeJS, C, Objective-C, Javascript, MongoDB, Redis)

Personliga egenskaper:
• Teknisk nyfikenhet och ett stort driv
• Förmågan att kunna hantera människor, både via telefon och mail.
• Förmåga att vara kreativ i problemlösning
• Stark analysförmåga och en vilja att förstå och lösa komplexa tekniska frågor
• God kommunikationsförmåga och kundfokus

Vi erbjuder:
• En spännande tjänst med stort ansvar där du har möjlighet att påverka din egen roll, så väl som bolaget
• Internutbildning och upplärning kring våra produkter
• Stöttande kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap
• Möjligheter att över tid växa och utvecklas inom företaget

Är du redo att bli vår nya tekniska supportansvarig?
Skicka din ansökan redan idag och bli en del av vårt innovativa team!
Välkommen med din ansökan!

Tjänsten utgör en heltidsanställning med placering på vårt huvudkontor i Bankeryd. Vi har även kontor i Göteborg dit tjänsten kan förläggas.

Tillträde enligt överenskommelse.
Maila din ansökan till: carl-johan.svard@nexa.se
Sista ansökningsdag: 9/5 –2025. Urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta VD Carl-Johan Svärd 075 24 24 724
Välkommen med din ansökan!

Nexa Trading AB ingår i koncernen OEM International som är ett av Europas ledande teknikhandelsföretag. Koncernen omsatte 2024 ca 5,2 miljarder SEK och har ca 1050 anställda. Nexa Trading AB omsatte 2024 ca 100 miljoner SEK och har 16 anställda. Huvudkontoret ligger i Bankeryd med ett systerkontor i Göteborg. Våra produkter säljs i dagsläget i 10 länder.
Nexa Trading AB är ett företag som utvecklar, säljer och marknadsför produkter inom Smarta Hem, Brandskydd och Belysning.